Cholesterol: Kuchyňské oleje, kterým se podle kardiologa vyhnout

V naší snaze o zdravou a vyváženou stravu je třeba výběr oleje na vaření hraje zásadní roli.. Ve skutečnosti nejsou všechny oleje stejné a některé z nich mohou být dokonce poškodit naše kardiovaskulární zdraví.

Renomovaný kardiolog nyní odhaluje. oleje, kterým bychom se měli vyhýbat pro udržení zdravé hladiny cholesterolu. Tento článek vám pomůže při příštím nákupu potravin vybírat informovaněji. Jaké oleje se tedy mohou skrývat ve vaší kuchyni a ohrožovat vaše zdraví? Zůstaňte s námi a dozvíte se to.

Pochopení cholesterolu a jeho vlivu na zdraví

Navštivte cholesterolcholesterol, lipid produkovaný játry a přítomný v naší stravě, se dělí na dva typy: dobrý (HDL) a špatný (LDL).. A nadbytek LDL může vést k vážným kardiovaskulárním problémům, včetně ucpávání tepen.

Je proto zásadní, abyste hlídat si příjem tučných potravin abyste si udrželi zdravou hladinu LDL. Podle Dr. Régise Fernandese, kardiologa z Mayo Clinic, je vhodnějšívyhýbat se nasyceným olejům které zvyšují hladinu LDL, a pro vaření zdravé pro srdce volte nenasycené oleje.

Oleje, kterým se při zdravém vaření vyhněte

Dr. Régis Fernandes varuje před používáním nasycených olejůjako např. kokosový a palmový olejpři přípravě pokrmů. Tyto oleje jsou často přítomny ve zpracovaných potravinách a mohou zvyšovat hladinu špatného cholesterolu (LDL) v krvi.

Proto se doporučuje upřednostňovat nenasycené olejekteré nezvyšují hladinu LDL a jsou prospěšné pro zdraví srdce.

Nenasycené oleje, spojenci zdravého vaření pro srdce

Na polynenasycené a mononenasycené tukypovažované za « dobré tuky », nezvyšují hladinu LDL. Nacházejí se v olivový olej, avokádový olej a sójový olej..

Olivový olej je v kuchyni ceněn zejména pro svou jemnou chuť a možnost použití při vaření. jeho antioxidační vlastnosti které posilují jeho roli při ochraně srdce. Kromě toho některé ořechy, jako např. mandle, pistácie nebo lískové ořechy.které jsou na tyto nenasycené tuky bohaté, můžeme zařadit do jídelníčku i pro zdravé srdce.

Přečtěte si také :  Spánkové cykly dítěte: Prozradíme vám vše, co potřebujete k dobrému spánku!

Tepelná stabilita: zásadní kritérium pro zdravou výživu

Pro doplnění našich znalostí o kuchyňských olejích prospěšných pro kardiovaskulární zdraví Dr. Régis Fernandes také upozorňuje, že význam stability oleje při vaření. Některé oleje, i když jsou nenasycené, se mohou při zahřátí na vysokou teplotu stát škodlivými.

Kardiolog proto doporučuje dávat přednost olejům s vysokým bodem zakouření.tj. takové, které odolávají vysokým teplotám při vaření, aniž by se rozkládaly. Mezi tyto oleje patří avokádový olej, olej z hroznových semínek a olej z vlašských ořechů..

Tímto způsobem si zachovávají své nutriční vlastnosti a zůstávají prospěšné pro srdce i při vaření při vysokých teplotách.

Poděbradské noviny jsou nezávislý zpravodajský a informační web. Podpořte redakci tím, že si nás přidáte do záložek na Google News.

Karolína Svobodová
Karolína Svobodová

Karolína Svobodová, dynamická spisovatelka, se zabývá tématy od praktického života až po duchovní pohodu.

Voir tous ses articles