Nedostatek železa : Kdy si máte dělat starosti?

Nedostatek železa je běžný zdravotní problém, který může mít mnoho důsledků pro pohodu a vitalitu člověka. V tomto článku se zabýváme škodlivé účinky nedostatku železa na organismus.a příznaky, které mohou být jeho důsledkem.

Je nezbytné porozumět význam železa v naší stravě a jak předcházet případnému nedostatku tohoto důležitého minerálu. Zjistěte, na jaké příznaky si dát pozor a co můžete udělat pro udržení dostatečné hladiny železa v těle.

Zásadní role železa v těle

Železo hraje v našem těle zásadní roli, zejména v oblasti při tvorbě hemoglobinu. Hemoglobin je bílkovina, která se nachází v červených krvinkách a umožňuje tvorbu glukózy. přenáší kyslík z plic do různých tkání a orgánů. v těle.

Železo je nezbytnou součástí hemoglobinu, protože se váže s kyslíkem za vzniku oxyhemoglobinu. Bez dostatečného množství železa je tvorba hemoglobinu ohrožena, což může vést k anémii a problémy s přenosem kyslíku v krvi.

Důsledky nedostatku železa

Nedostatek železa je celosvětově závažným zdravotním problémem, postihuje především ženy ve fertilním věku.děti a starší osoby. Podle Světové zdravotnické organizace trpí nedostatkem železa přibližně každý čtvrtý člověk na světě.

Hlavními příčinami nedostatku železa jsou strava s nízkým obsahem železa, významná ztráta krve (jako při menstruaci u žen) a problémy se vstřebáváním železa z těla.

Následky nedostatku železa mohou být závažné, od únava a slabiny až po závažnější komplikace, jako je např. kognitivní poruchy a srdeční problémy.

Diagnostika a léčba nedostatku železa

Nedostatek železa se obvykle diagnostikuje pomocí krevním testem, který změří hladinu feritinu který je zásobním proteinem železa, a hladiny hemoglobinu.

Mezi příznaky spojené s anémií z nedostatku železa patří např. únava, slabé stránky závratě, bolesti hlavy a bledá kůže. Jakmile je nedostatek železa diagnostikován, lze jej léčit užíváním doplňků stravy ve formě tablet nebo sirupu.

Přečtěte si také :  Tajemství dobrého spánku: ovládněte umění dýchat!

Doporučuje se také zvýšit konzumaci potravin bohatých na železo, např. červené maso, luštěniny a obiloviny a na podporu vstřebávání železa kombinací s vitaminem C.

Poděbradské noviny jsou nezávislý zpravodajský a informační web. Podpořte redakci tím, že si nás přidáte do záložek na Google News.

Karolína Svobodová
Karolína Svobodová

Karolína Svobodová, dynamická spisovatelka, se zabývá tématy od praktického života až po duchovní pohodu.

Voir tous ses articles