Objevte nejlepší sport pro posílení duševního zdraví, jak ukázala studie!

Ve světě, kde se stále častěji objevuje stres a úzkost, je nezbytné najít účinné způsoby, jak zlepšit naše duševní zdraví. Sport byl vždy považován za vynikající způsob, jak toho dosáhnout.

Který sport je však pro naši duševní pohodu nejpřínosnější? Nedávná studie přináší na tuto otázku několik odpovědí. V tomto článku se dozvíte o překvapivých výsledcích tohoto výzkumu, které by mohly změnit vaše myšlení. Fyzická aktivita a její vliv na duševní zdraví.

Přínos sportu pro duševní zdraví: vědecké důkazy

Nyní bylo prokázáno, že pravidelná fyzická aktivita je základním pilířem pro udržení dobrého duševního zdraví. Sport hraje klíčovou roli v preventivní roli proti chronickým onemocněním a pomáhá zvládat mnoho dlouhodobých onemocnění.

Kromě těchto fyzických výhod, stimuluje také produkci hormonů jako jsou endorfin, dopamin a adrenalin, které působí jako « hormony ». přírodní antidepresivasnižují stres, zlepšují spánek a zmírňují bolest.

Kromě toho, sport podporuje sociální interakciposiluje náš pocit sounáležitosti s komunitou. Ne všechny sporty jsou však z hlediska vlivu na duševní zdraví stejné. Australští vědci provedli srovnávací studii, aby zjistili, který sport by byl nejpřínosnější.

Tanec, podle australské studie šampión duševního zdraví.

Ve výzkumu publikovaném v lednu 2024 v časopise Sports MedicineAustralští vědci analyzovali psychologické a kognitivní účinky různých sportovních aktivit. Zkoumali údaje z několika studií, kterých se zúčastnilo téměř 1 300 účastníků všech věkových kategorií v dobrém zdravotním stavu nebo trpících chronickými onemocněními.

Tyto údaje zahrnovaly zdravotní stav účastníků i jejich sportovní aktivity. Výzkumníci porovnávali přínosy různých sportů, jako je chůze, bojová umění, týmové sporty, posilování a tanec, pro duševní zdraví. Jejich verdikt? Nejpřínosnějším sportem pro duševní zdraví je tanec.bez ohledu na praktikovaný styl.

Tanec, fyzická a umělecká aktivita s mnoha výhodami

Výsledky australské studie zdůrazňují mnohostranný přínos tance pro duševní zdraví. Ukázalo se totiž, že tato disciplína je při zlepšování různých psychologických a kognitivních aspektů stejně účinná, ne-li účinnější než jiné sporty. Naučit se hýbat stimuluje poznávání zatímco skupinová praxe podporuje sociální interakci.

Přečtěte si také :  Plavání : Přibližte si všechny výhody pro fyzické i duševní zdraví !

Umělecký aspekt tance navíc přispívá k tomu, že se taneczlepšení psychické pohody. Alycia Fong Yan, hlavní autorka studie, také upozorňuje, že tanec pomáházlepšit emoční pohoduSnižuje depresivní příznaky, zvyšuje motivaci, rozvíjí sociální poznávání a zlepšuje některé aspekty paměti.

Poděbradské noviny jsou nezávislý zpravodajský a informační web. Podpořte redakci tím, že si nás přidáte do záložek na Google News.

Karolína Svobodová
Karolína Svobodová

Karolína Svobodová, dynamická spisovatelka, se zabývá tématy od praktického života až po duchovní pohodu.

Voir tous ses articles