Spánkové cykly dítěte: Prozradíme vám vše, co potřebujete k dobrému spánku!

V tomto článku se dozvíte vše, co potřebujete vědět o spánkových cyklech dítěte. spánkové cykly vašeho dítěte. Pochopení přirozeného spánkového rytmu vašeho dítěte je zásadní pro podporu klidných a spokojených nocí.

Batolata totiž spí jinak než dospělí a dodržují velmi odlišné fáze. Naučit se tyto spánkové cykly rozpoznávat může vám pomoci poskytnout dítěti lepší podporu. při usínání a zlepšit kvalitu spánku. Buďte informováni, abyste svému dítěti dopřáli kvalitní spánek a optimální odpočinek.

Rozdíly ve spánkových cyklech mezi dětmi a dospělými

Spánkové cykly kojenců se výrazně liší od spánkových cyklů dospělých, zejména pokud jde o délku trvání a rozrušení. Je to způsobeno tím, že, kojenci tráví více času ve spánku REM než dospělí, což znamená, že rychle střídá fáze hlubokého a lehkého spánku..

Kromě toho mají kojenci kratší spánkové cyklytrvající přibližně 50 minut ve srovnání se spánkovými cykly dospělých, které trvají v průměru 90 minut. Tento neustálý neklid během spánku kojenců lze přičítat jejich rychlému vývoji mozku.

Fáze neklidného spánku tvoří 60 % doby spánku dítěte na začátku.

Na začátku svého života stráví děti přibližně 60 % doby spánku ve fázi neklidného spánku.. Tato fáze je pro vývoj dítěte zásadní, protože právě během neklidného spánku mozek dítěte zpracovává a upevňuje informace získané během dne.

Kromě toho je tato fáze spánku také rozhodující pro motorický vývoj dítěte.Tehdy provádí rychlé pohyby očí a svalové záškuby, které pomáhají posilovat jejich svaly a koordinaci.

Ačkoli je tedy tato fáze spánku někdy neklidná, je zásadní pro růst a učení dítěte..

Vývoj spánkového rytmu dětí směrem ke spánkovému rytmu dospělých

Jak dítě roste, jejich spánkový režim se mění a postupně se přibližuje spánku dospělých. K věku 4 až 5 letděti začínají mít delší spánkové cykly a . pravidelnějšívíce podobná dospělým.

Přečtěte si také :  Tajemství dobrého spánku: ovládněte umění dýchat!

Procházejí méně času ve spánku REM a . více času v hlubokém spánkuTo podporuje lepší fyzickou a duševní regeneraci. Jejich potřeba spánku se také postupně snižuje, a to z přibližně 16 hodin. na 10 až 12 hodin denně.. Tento přechod znamená konec kojeneckého věku a začátek zralejšího spánkového režimu.

Poděbradské noviny jsou nezávislý zpravodajský a informační web. Podpořte redakci tím, že si nás přidáte do záložek na Google News.

Karolína Svobodová
Karolína Svobodová

Karolína Svobodová, dynamická spisovatelka, se zabývá tématy od praktického života až po duchovní pohodu.

Voir tous ses articles